Atelier 30 : Postcolonial Literatures and Arts (SEPC)

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Responsables de l’atelier : Cédric Courtois (Université de Lille) et Elsa Lorphelin  (Sorbonne Université)

Salle : 120 (Gergovia)

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Jeudi 2 juin

ATELIER I: “Negotiating the Impact of Colonialism: Poetics and Politics of Fault Lines” 

Présidence de séance : Cédric Courtois, Université de Lille

13h30 – Leïla Haghshenas (Université Catholique de l’Ouest, UCO)

Fault Lines and Divisions in Vita Sackville-West’s Passenger to Teheran (1926).

14h – Sandeep Bakshi (Université Paris Cité)

The Faultlines of Colonial Education in Nervous Conditions in the Age of Decolonisation.

14h30 – Inès Bigot (Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3)

A Failed Ritual in Wole Soyinka’s Death and the King’s Horseman.

15h – Manon Boukhroufa-Trijaud (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)

Exploring Dilip Chitre’s Postcolonial Poetic Persona in his Twenty Poems From Breakfasts and Deaths.

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Vendredi 3 juin

ATELIER II: “Bridging the Gap: Productive Fault Lines” 

Présidence de séance : Elsa Lorphelin, Sorbonne Université

9h – Julia Siccardi (Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3)

‘Do not insert yourself into the main narrative’: Poetics of Belonging and Trauma in Natasha Brown’s Assembly (2021).

9h30 – Laura Singeot (Université Paris Nanterre)

Frictions on the Fault Line: Writing Along the Broken Lines of Identity, Community and Country in The Yield by Tara June Winch.

10h – Jehanne Eveno (École Normale Supérieure de Lyon)

Negotiating Fault Lines in Kamila Shamsie’s Burnt Shadows (2009).

10h30 – Natacha Lasorak (École Normale Supérieure de Lyon)

In the Cracks of a Dystopian City: The Fissures of Home in Leila (2017) by Prayaag Akbar.

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